Ogromna ilość różnych
ofert internetowych może sprawić, że
potrzebujący kasę fiskalną zaczynają się zastanawiać, czy lepiej ją kupić w sklepie internetowym,
czy na portalu aukcyjnym.
Na pierwszy rzut oka wydaje się to trafnym rozwiązaniem, ale
… no właśnie, może to sprawić, że będziemy mieć ogromne problemy. Jaki argument
powoduje, że decydujemy się na taki zakup internetowy?
Cena? Niekoniecznie,
ponieważ w lokalnych firmach, ceny są takie same, a nawet niższe.
Jakość
sprzętu, dostępność? Też nie, każdy szanujący się dealer ma bardzo bogaty wybór
sprawdzonych urządzeń na półce. Czyli jak nie ma widocznych plusów takiego
zakupu, to jakie są minusy?
Jest ich naprawdę sporo.
Kupując kasę lokalnie, możemy ją dokładnie obejrzeć,
dotknąć, a to nie to samo co oglądanie zdjęcia w sieci. Sprzedawca w sklepie
lokalnym doradzi nam jakie urządzenie będzie dla nas najlepsze, dopasowane do rodzaju naszej działalności. Pamiętajmy cena
jest tutaj sprawą raczej drugorzędną. Ważniejszy jest komfort i łatwość użytkowania, dostęp do serwisu na miejscu.
Kupując kasę przez Internet nie możemy jej dokładnie przetestować przed
fiskalizacją.
Dostajemy kasę już zafiskalizowaną i ze strachem próbujemy ją
obsługiwać.
Co innego kasa kupiona w firmie lokalnej. Możemy ją kupić przed
terminem fiskalizacji, uzgodnić jak ma być zaprogramowana. Serwisant wszystko
wytłumaczy i objaśni, zrobi przeszkolenie, przygotuje dokumenty do Urzędu Skarbowego.
Wielkim atutem i udogodnieniem jest także to, że możemy kasę zabrać do swojej firmy jeszcze przed fiskalizacją.
Działa ona wówczas nadal w trybie szkoleniowym. Możemy spokojnie ją przetestować, nauczyć się jej obsługi, przygotować pracowników, a dopiero potem umówić się na fiskalizację.
Bezstresowo i pewnie zaczynamy wtedy pracę z kasą fiskalną.
No dobrze, ale zakładając, że mamy kasę kupioną na
odległość, a ona nam się popsuje, to co wtedy?
Odpowiedź, jest prosta: zamykamy
firmę, a kasę wysyłamy do serwisu.
Nie wolno nic sprzedawać zapisując transakcje na
kartce papieru. Czekamy.
Czy to jest komfortowe? Czy warto tak ryzykować? Czy mamy na to czas?
Gdy mamy kasę kupioną lokalnie, większość
napraw zrobi nasz serwis szybko i na miejscu. Czasem są to proste usterki, które
serwisant naprawi „od ręki” np. zablokowanie kasy lub problem z mechanizmem
drukującym.
Ale czy w takim razie kasę fiskalną kupioną gdzieś daleko
może naprawić serwis lokalny?
Nie, nie może. Tylko serwis rejestrujący kasę przy
fiskalizacji w Urzędzie Skarbowym jest uprawniony do jej napraw. Dotyczy to
sprzętu na gwarancji i po gwarancji. Można oczywiście zmienić serwis na inny,
ale to dodatkowy koszt i może trwać nawet kilkanaście dni.
To samo dotyczy obowiązkowych przeglądów serwisowych
urządzenia. Trzeba powiadomić, serwis żeby przyjechał, lub wysłać kasę pocztą.
To powoduje, dodatkowy koszt, dojazdu i wysyłki oraz naraża kasę na niebezpieczeństwo uszkodzenia, a nam "gwarantuje" przerwę w funkcjonowaniu firmy.
Z kolei, gdy trzeba kasę fiskalną zlikwidować, należy ściągnąć do siebie serwisanta z daleka, bo likwidację dokonuje
się w swoim lokalnym Urzędzie Skarbowym.
Przytoczyliśmy tu tylko najważniejsze aspekty zakupu kasy przez
Internet. Podsumowując: nie ma sensownego powodu, żeby kupić kasę fiskalną w
przez Internet, no chyba tylko po to żeby narazić się na dodatkowe problemy i koszty.
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń