czwartek, 31 maja 2012

Kasa fiskalna główna i rezerwowa


Kasa fiskalna zainstalowana w firmie tak jak każde inne urządzenie elektroniczne, może ulec awarii. Może być to spowodowane, co się często zdarza np. przypadkowym zalaniem kasy lub upadkiem na podłogę. Wtedy nie można prowadzić sprzedaży detalicznej towarów i usług. Taka sprzedaż, bez wystawiania paragonów traktowana jest jako wykroczenie karno - skarbowe podlegające wysokim karom. Co więc zrobić, aby ustrzec się przed takimi wypadkami?
Po pierwsze kupując kasę nie można kierować się jedynie najniższą ceną, lecz wybrać urządzenie nieco droższe, ale sprawdzone i od dobrego producenta. Często te najtańsze urządzenia, wyprodukowane za naszą wschodnią granicą nie są zbyt wysokiej jakości. Trzeba też pamiętać, że kasę kupuje się na co najmniej 6 lat i tyle powinna pracować bezawaryjnie. 
Po drugie, należy wybrać zaufanego i solidnego sprzedawcę, który szybko zareaguje i będzie w stanie błyskawicznie naprawić naszą kasę, a najlepiej w tym samym dniu. Nie warto kupować kas na aukcjach internetowych w firmach mających daleko od nas swoją siedzibę (np. w innym województwie), ponieważ jedynymi uprawnionymi osobami, które mogą serwisować naszą kasę, są te wpisane w książce serwisowej kasy. 
Trzecim sposobem na uniknięcie przerw w sprzedaży, jest posiadanie kasy rezerwowej. Oczywiście kasa rezerwowa musi być zarejestrowana w urzędzie skarbowym tak jak i kasa główna. Warto zastanowić się nad zakupem naraz kasy głównej i rezerwowej, ponieważ kupując je razem od każdej uzyskamy zwrot z urzędu skarbowego.

1 komentarz: