Kasa fiskalna zainstalowana w firmie
tak jak każde inne urządzenie elektroniczne, może ulec awarii.
Może być to spowodowane, co się często zdarza np. przypadkowym
zalaniem kasy lub upadkiem na podłogę. Wtedy nie można prowadzić
sprzedaży detalicznej towarów i usług. Taka sprzedaż, bez
wystawiania paragonów traktowana jest jako wykroczenie
karno - skarbowe podlegające wysokim karom. Co więc zrobić, aby
ustrzec się przed takimi wypadkami?
Po pierwsze kupując kasę nie można
kierować się jedynie najniższą ceną, lecz wybrać urządzenie
nieco droższe, ale sprawdzone i od dobrego producenta. Często te najtańsze urządzenia, wyprodukowane za naszą wschodnią granicą nie są zbyt wysokiej jakości. Trzeba też pamiętać, że kasę kupuje się na co najmniej 6 lat i tyle powinna pracować bezawaryjnie.
Po drugie, należy wybrać zaufanego i solidnego sprzedawcę, który szybko zareaguje i
będzie w stanie błyskawicznie naprawić naszą kasę, a najlepiej w tym samym dniu. Nie warto kupować kas na aukcjach internetowych w
firmach mających daleko od nas swoją siedzibę (np. w innym
województwie), ponieważ jedynymi uprawnionymi osobami, które mogą
serwisować naszą kasę, są te wpisane w książce serwisowej kasy.
Trzecim sposobem na uniknięcie przerw w sprzedaży, jest posiadanie
kasy rezerwowej. Oczywiście kasa rezerwowa musi być zarejestrowana
w urzędzie skarbowym tak jak i kasa główna. Warto zastanowić się
nad zakupem naraz kasy głównej i rezerwowej, ponieważ kupując je
razem od każdej uzyskamy zwrot z urzędu skarbowego.
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń